Marknaden för juridiska tjänster har i flera år rankats av Konsumentverket som en av de besvärligaste konsumentmarknaderna och där juridiska tjänster för konsumenter kan upplevas som svårgenomtränglig.1 Konsumentverket har identifierat flera brister på marknaden bland annat i fråga om prisbild, klientens valmöjlighet och kundnöjdhet vid köp av juridiska tjänster. Så vill inte vi på Juridium ha det och arbetar därför aktivt med att förenkla vägen till juridisk hjälp.

Vi är Juridium

Juridium är en juridisk digital plattform som startade år 2020 med syftet att digitalisera, främja tillgången och uppmuntra människor till att söka juridisk hjälp – oavsett tid, plats och omfattning på ditt juridiska problem.

Vår vision

Vår verksamhet vilar tungt på tre nyckelord; ökad förutsebarhet, flexibilitet och kundnöjdhet. För oss är det viktigt att du som klient har insyn och är delaktig under hela resans gång.

Varför ska du välja oss?

Vi erbjuder juridiska tjänster för privatpersoner och företagare. Vi underlättar vägen till juridisk hjälp genom att

Vi tar emot klienter oberoende vart du befinner dig.
Vi arbetar med all form av juridik inom samtliga rättsområden.
Vi tillhandahåller flexibla kontaktvägar, exempelvis kontakt per telefon, video-eller fysiska möten.
Vi tillhandahåller konkurrenskraftiga priser och flexibla betalningslösningar.

Hur går det till?

Du skapar ditt ärende snabbt och enkelt genom att göra en digital förfrågan här. Vi prioriterar din förfrågan utifrån ärendets art och strävar efter att besvara förfrågningar inom 48 timmar. Du väljer när och hur du önskar bli kontaktad och följer enkelt status på ditt ärende via ”mina sidor”. När önskad kontakt har inletts kommer ärendet fortsatt att hanteras av någon av våra jurister.

Vi är Juridium – Juridik är vad vi gör!

1. Se t.ex. Konsumentverket (2017) Konsumentrapporten 2017 Rapport 2017:3.